Dieta przy trudnej skórze

Piękna skóra to nie tylko higiena i codzienna pielęgnacja – to również odpowiednia dieta i odżywianie organizmu. Pamiętajmy o tym, że zdrowy wygląd jest naszą wizytówką – warto więc zadbać o to, by wyglądać i czuć się jak najlepiej. Czy to, co jemy ma wpływ na wygląd naszej skóry i włosów? Oczywiście! I to całkiem spory. Pewnie nie raz zauważyłaś, że w czasie choroby, ostrej diety, zmian w jadłospisie, twoja skóra wygląda „inaczej” – lepiej lub gorzej. Wraz z pojawieniem się składników odżywczych lub wręcz przeciwnie, toksyn, wygląd naszej skóry zmienia się czasami nawet diametralnie.

Aby móc cieszyć się piękną i zdrową skórą, warto wyeliminowywać z diety zupełnie: słodycze (dostępne na sklepowych półkach), ostre przyprawy, kawę, alkohol i papierosy. Z kolei włączone w dietę ryby, zielone warzywa, owoce i zdrowe zimnotłoczone tłuszcze oraz orzechy, zdecydowanie poprawią kondycję skóry, włosów i paznokci. Skóra, aby być odżywioną potrzebuje witamin, m.in. witaminy B, A, E, C oraz kwasów tłuszczowych (głównie omega-3) i pierwiastków takich jak żelazo, siarka, selen, jod, kwas foliowy. Jakie produkty jeść, by cieszyć się piękną zdrową i młodą skórą?

  • RYBY – w rybach znajdziemy zdrowe kwasy tłuszczowe oraz witaminę B6;
  • MIGDAŁY, SŁONECZNIK, OLEJE ROŚLINNE TŁOCZONE NA ZIMNO – znakomite źródło witaminy E;
  • ORZECHY – dostarczą nam witamin B6 i B8 oraz cynku;
  • CZOSNEK, JAJKA, CEBULA – źródło naturalnej siarki;

oraz:

  • pomidory, marchew, winogrona, zieloną herbatę – źródło antyoksydantów.

Jaka dieta przy skórze suchej?

Problemem osób ze skórą suchą, jest głównie niedobór wody. Trzeba więc zadbać o odpowiednią ilość wody w diecie. Przyjmuje się, że dorosła osoba powinna wypijać od 6 do 8 szklanek wody dziennie. W ramach tej pojemności należy uwzględnić także herbatę, kawę (jeśli pijemy) i zupy na bazie wody. Zapasy wody warto uzupełniać owocami (np. arbuzem) czy warzywami (np. ogórek), które składają się w dużej części z wody.

Osobom z cerą przesuszoną zaleca się spożywanie sporej ilości orzechów, oleju rzepakowego, lnianego i ryb. Warto również wprowadzić do diety produkty zawierające drożdże, pieczywo pełnoziarniste i płatki owsiane.

Jaka dieta przy skórze atopowej?

Skóra atopowa to wyjątkowo trudna i wymagająca skóra. Bardzo często posiadanie takiego typu cery związane jest z silnymi alergiami pokarmowymi. Stany zapalne pomogą złagodzić np. kwasy tłuszczowe omega-3, ponieważ są w stanie redukować wydzielanie substancji prozapalnych. W diecie osób z cerą atopową zaleca się uwzględniać ryby, algi morskie, orzechy włoskie, oleje lniane i rzepakowe. Warto jednak wykonać testy alergiczne przed zmianą diety.

1 thought on “Dieta przy trudnej skórze

  1. Wyjątkowo atrakcyjny wpis, jest wiele dobrych naturalnych suplementów na stawy i znacznie jednym spośród najbardziej efektywnych jest niemało popularny omułek, moja babcia stosuje go na złe stawy już od kilku lat oraz widać postępy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *